Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Akiem zamawia do 50 Vectronów Dual Mode

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Akiem zamawia do 50 Vectronów Dual Mode
wiz. Akiem
Siemens Mobility otrzymał od poolu taborowego Akiem zamówienie na 10 spalinowo-elektrycznych lokomotyw Vectron Dual Mode. Prawo opcji obejmuje kolejnych 40 egzemplarzy takich pojazdów. Akiem dysponuje już kilkudziesięcioma Vectronami, ale w wersji czysto elektrycznej.

Kontrakt, o którym mowa, jest umową wykonawczą do umowy ramowej zawartej w grudniu 2021 r. od tego czasu Akiem zamówił (i częściowo – odebrał) już sto egzemplarzy Vectronów. Pierwsze zamówione dziś lokomotywy mają dotrzeć do odbiorcy w ostatnim kwartale roku 2026.

Pojazdy, o których mowa, są wyposażone w silniki zapewniające moc 2,4 MW w trakcji elektrycznej oraz 2 MW przy napędzie spalinowym. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Akiem zamierza oferować je na wynajem przewoźnikom działającym na sieci niemieckiej i austriackiej. Uzyskane dopuszczenia pozwolą jednak na ich wjazd również do Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii oraz Bułgarii.

– Vectrony, ze swoją wyjątkowej modularnej konstrukcji, jako część floty Akiem będą miały znaczący wkład w obsługę zarówno linii zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych – cieszy się wiceprezes Siemens Mobility do spaw lokomotyw i wagonów Steffen Bobsien. Jak podkreśla, dzięki omawianej transakcji liczba sprzedanych przez koncern Vectronów przekroczyła 2700. Ich nabywcami było ponad sto podmiotów, działających w 20 państwach europejskich, w których Vectrony są dopuszczone do eksploatacji.

Jak przekonuje prezes Akiem Fabien Rochefort, Vectron Dual Mode to dziś najbardziej praktyczne i efektywne kosztowo rozwiązanie dla przewoźników zamierzających odejść od eksploatacji lokomotyw spalinowych. – Pojazdy te mogą bezproblemowo prowadzić pociągi po infrastrukturze zelektryfikowanej i niezelektryfikowanej bez kompromisów dotyczących prędkości oraz siły pociągowej. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli dodać tę opcję do naszej oferty elektrycznych Vectronów – deklaruje.

Akiem zamierza nieprzerwanie rozbudowywać swój park lokomotyw na wynajem, wpisując się w renesans przewozów kolejowych oraz tendencję do nadawania im jeszcze bardziej ekologicznego charakteru. Jak niedawno pisaliśmy, firmie udało się pozyskać na ten właśnie cel finansowanie w wysokości 285 milionów euro.

Pool taborowy nie ogranicza się jednak do kupowania lokomotyw u jednego producenta. W jego ofercie są również pojazdy Alstomu, a ostatnio – także Newagu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Biznes

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Roman Czubiński 03 czerwca 2025

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Tabor i technika

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Cargounit 03 czerwca 2025

Freightliner z nowym Vectronem od ELL

Tabor i technika

Tylko Cargounit chce wynająć PKP Intercity lokomotywy na 200 km/h

Tabor i technika

Przetarg na piętrowe EZT dla PKP Intercity. Jest odwołanie

Biznes

Zobacz również:

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Biznes

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Roman Czubiński 03 czerwca 2025

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Tabor i technika

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Cargounit 03 czerwca 2025

Freightliner z nowym Vectronem od ELL

Tabor i technika

Tylko Cargounit chce wynająć PKP Intercity lokomotywy na 200 km/h

Tabor i technika

Przetarg na piętrowe EZT dla PKP Intercity. Jest odwołanie

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5